آسیب شناسی تدریس تاریخ در مدارس متوسطه ایران |
کد مقاله : 1047-CNF |
نویسندگان |
کبری کریمی * دانشگاه فرهنگیان اهواز |
چکیده مقاله |
در این مقاله به آسیب شناسی تدریس تاریخ در مدارس متوسطه ایران پرداخته شد. هدف از این تحقیق بررسی محدودیت در روش هایی است که باعث پایین آمدن کیفیت کلاس درس تاریخ می شود. روش تحقیق توصیفی و با مراجعه به اسناد کتابخانه ای است و محقق با مطالعه نظریه های ارائه شده در این زمینه تحلیل کلی خود را ارائه داده و نتیجه گیری می کند. بر اساس یافته های تحقیق از جمله دلایل ضعف تدریس تاریخ در مدارس این است که در سال های گذشته با کم شدن استخدام معلم تاریخ مواجه بوده ایم. روش امتحان گرفتن از دانش آموز فقط بر اساس محفوظات است و به تجزیه و تحلیل کتاب درسی جهت فهم مطالب اهمیت داده نمی شود. بعضا در جلسات اولیه ی کلاس درس تاریخ دانش آموزان از معلم می پرسند که به چه دلیل باید تاریخ بخوانند؛ کتاب تاریخ باید از قالب سنتی خارج شده و همزمان با پیشرفت های جدید به روز گردد ؛. بنابراین در ابتدای امر معلمان و مدیران را با روش های بروز خلاقیت در دانش اموزان آشنا کنند سپس کتاب های درسی دچار اصلاحات اساسی شوند. همچنین از هر گونه انتقاد تند و کوبنده نسبت به خطاهای دانش اموز خودداری شود. |
کلیدواژه ها |
تاریخ- مدارس متوسطه- مشکلات تدریس- یادگیری فعال. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |