بررسی رابطه سبک تفکر بر سبک انطباقی دانشجویان علوم تربیتی و تاریخ دانشگاه فرهنگیان آیت اله کمالوند |
کد مقاله : 1066-CNF (R1) |
نویسندگان |
سعید رومانی *1، کیمیا صفر بیرانوند2، سارا کاظمی2، پریان رحمتی3 1مدرس دانشگاه فرهنگیان 2پردیس آیت الله کمالوند 3پردیس آیت الله کمالوند |
چکیده مقاله |
انسانها در ابعاد مختلف دارای تفاوت هایی هستند. توجه به این تفاوت ها، باعث میشود که افراد در مسیر تحصیلی و شغلی مناسبی هدایت شوند. سبک تفکر های متفاوت افراد در پردازش اطلاعات است که در جامعه به کرات سبک های تفکر با توانایی های افراد مشتبه می شوند و در نتیجه تفاوت های فردی ناشی از سبک های تفکر به اشتباه به تفاوت توانایی ها نسبت داده می شوند. آشنایی با سبک تفکر میتواند به افراد کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دهند و بفهمند چگونه میتوانند استراتژی های خود را در تصمیم گیری و حل مسایل گسترش دهند. سبک انطباقی به شخصی سازی محیط یادگیری مطابق ویژگی های یادگیرندگان اشاره دارد، یادگیرندگان به روش های متفاوتی از هم یاد می گیرند. این تفاوت ها باعث می شود همه فراگیران به یک میزان و با یک سرعت نیاموزند. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط بین سبک های تفکر و سبک های انطباقی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به انجام رسید . نتایج این مطالعه میتواند به عنوان یک نقطه عطف در تحول شیوهها ی تدریس در دانشگاه باشد و اسا تید مربوطه در گروه ها ی آموزشی رشته های مختلف را در شناسایی سبکهای متفاوت یادگیری دانشجویان و همچنین انتخاب شیوه ها ی آموزشی مناسب یاری کند. مطالعه حاضر، از نوع توصیفی همبستگی است و برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. |
کلیدواژه ها |
سبک تفکر، سبک انطباقی، تاریخ و علوم تربیتی |
وضعیت: پذیرفته شده |