توسعه مبتنی بر آموزش سبز در مطالعه تاریخ دانش آموزان دبیرستانی
کد مقاله : 1073-CNF
نویسندگان
اردشیر سید سیاح *1، عبدالله حسینی اسکندیان2
1عضو هیات علمی
2دانشجو
چکیده مقاله
توسعه یادگیری تاریخی براساس محیط می تواند یادگیری تاریخ را معنادارتر کند. دانش آموزان نه تنها در مورد وقایع تاریخی بلکه در مورد تأثیر آن بر محیط اطراف خود نیز یاد می گیرند. تدریس تاریخ سبز به مشتمل بر طبیعت و محیط در مطالعه تاریخ به عنوان یکی از کاربردهای یک رویکرد آموزشی Eco است که در هوش اکولوژیکی و رفتار سبز مجسم شده است. در مطالعه تاریخ به عنوان یکی از کاربردهای یک رویکرد آموزشی Eco که در هوش اکولوژیکی و رفتار سبز تجسم یافته است. هدف از این تحقیق در نهایت، ارتقاء دانش مهارت و آگاهی دانش آموزان در مورد ارزش های محیطی و موضوعات زیست محیطی است. در این راستا، یادگیری تاریخ مبتنی بر سبز می تواند دانش آموزان را بر مشارکت فعال در اقدامات حفاظت و ترغیب رفتار سبز، تشویق کند. نقش معلمان به عنوان تسهیل گر مستقیم در ارتباط با دانش آموزان ایجاد توانمندسازی یادگیری تاریخ براساس تاریخ سبز و در نتیجه بهبود رفتار سبز دانش آموزان است. در عوض به عنوان یکی از برنامه های آموزش پویا، Eco نشان داد که آیا در اشکال توسعه رفتار یا رفتار سبز، پروژه فعلی نوعی روش تحقیق و توسعه با مراحل انتخاب شده به شرح زیر است؛
بررسی محصولات، بازنگری در محصولات، تولید انبوه محصولات، هوش اکولوژیکی دانش آموزان می تواند در فعالیت های روزمره در مورد اکوسیستم انسانی به کار رفته و باعث کاهش آسیب به محیط زیست و تغییر رفتار و نگرش دانش آموزان نسبت به محیط خود گردد.
کلیدواژه ها
مواد آموزشی، یادگیری تاریخ، تاریخ سبز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی