آسیب شناسی فرایند یاددهی- یادگیری درس تاریخ از دیدگاه معلمان و دانش آموزان (مطالعه موردی دبیرستانهای دخترانه شهر مبارکه) |
کد مقاله : 1088-CNF |
نویسندگان |
سیما سلحشور * دبیر آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
بهبود کیفیت آموزش تاریخ از جمله اهداف مستمر نظام آموزشی می باشد. بنابراین آسیب شناسی فرایندهی- یادگیری این درس از دیدگاه معلمان و دانش آموزان در راستای بهبود بخشی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین منظور این پژوهش در راستای آسیب شناسی فرایند یاددهی- یادگیری درس تاریخ دوره دوم دبیرستانهای دخترانه شهر مبارکه اصفهان در سال تحصیلی 98-99 انجام شده است. که این آسیب ها در بعد کلی شامل روشها و فنون تدریس و روشهای ارتباطی بررسی شده است. ابزار و روش: این پژوهش با توجه به هدف از نوع تحقیقات کاربردی و با توجه به نحوه گرداوری داده ها جزء تحقیقات توصیفی و میدانی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 152 نفر از دانش آموزان دختر می باشد که به روش تصادفی ساده و از تحلیل واریانس استفاده شده است. سوال :این پژوهش در پی پاسخگویی به این سوال است:آسیبهای تدریس درس تاریخ از دیدگاه معلمان و دانش آموزان شهر مبارکه چیست ؟ فرضیه:به نظر می رسد که تدریس پرسشگرانه و متفکرانه و ارتباط صمیمی با دانش آموزان می تواند در میزان یادگیری آنان موثر باشد. |
کلیدواژه ها |
آسیب شناسی ،تاریخ – دانش آموز- معلم- یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |